مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد ماه، در مجموعه فرهنگ و هنر آدران برگزار شد

مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد روز سه‌شنبه -4 مرداد – با حضور سیدمحمود اسلامی –معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی –مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد ماه در مجموعه فرهنگی و تفریحی آدران واقع در جاده چالوس برگزار شد.

به رسم هر ماهه موسسه هنرمندان پیشکسوت برای تکریم شان و جایگاه سرمایه‌های فرهنگی کشور و به بهانه سالروز تولد آن‌ها مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد روز سه‌شنبه -4 مرداد – با حضور سیدمحمود اسلامی –معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مهدی افضلی –مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و رئیس هیات مدیره موسسه ، سیفی -مدیرکل پشتیبانی و رفاهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد ماه در مجموعه فرهنگی و تفریحی آدران واقع در جاده چالوس برگزار شد.

داریوش ارجمند ، محمد رضایی ،مصطفی غیاث ، غلامرضا راهپیما ، سیدجواد آشفته، آذر هاشمی ، مهدی خاویان‌قدیانی ، احمد ناطقی ، محمدرحیم گلریزخاتمی ، محمدحسن محبعلی ،جمشید مجدوفایی، داداش مهرآوری ، سیدناصر هاشم‌زاده بجندی ، بهراد امین سلماسی ، پروین محبی ، محمد طریقتی ، ناصر انصاری،حسن ضرغامی و شکرخدا گودرزی هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد ماه حاضر در این مراسم بودند.

 

در این محفل صمیمی مهمانان دیگری از اعضای موسسه همچون انسیه شاه‌حسینی – عضو هیات مدیره موسسه ، صفا آقاجانی ، محمود پاک‌نیت ، مهوش صبرکن ، عباس مشهدی‌زاده ، محمد اخوان و خانواده زنده‌یاد احمدخان ابراهیمی حضور داشتند تا بر گرمای این مراسم اضافه شود.

 

سیدمحمود اسلامی،معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسات مختلف که با شما هنرمندان عزیز داشتم عرض کردم که هنرمندان سرمایه های هر جامعه هستند و هنرمندان پیشکسوت به طریق اولا سرمایه هستند.

او ادامه داد : من این قول را به شما عزیزان می‌دهم که موسسه هنرمندان پیشکسوت دغدغه مالی نداشته باشد.و با تامین اعتبار لازم ، برنامه‌های مختلف موسسه بهتر از سال‌های قبل از کرونا و در شان شما بزرگان هنر ایران زمین ادامه پیدا کند.

وی در ادامه گفت : خیلی خوشحال هستم که امروز علی‌رغم تعدد جلسات و برنامه‌ها در خدمت شما هستم و افتخارم همین خدمتگزاری در حوزه فرهنگ و هنر است.

مهدی افضلی ،مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و رییس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در سخنانی کوتاه ضمن تبریک تولد هنرمندان گفت : از تمامی ظرفیت های این موسسه برای تکریم هنرمندان پیشکسوت استفاده خواهیم کرد و خوشحال هستم که امروز برای دومین بار در مجموعه فرهنگی و گردشگری آدران میزبان شما عزیران هستیم.

 

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن خیرمقدم به مهمانان و مسئولین با اشاره به حمایت‌های سیدمحمود اسلامی گفت:خوشبختانه آقای اسلامی از بدو حضور در وزارت فرهنگ نگاه خاص و ویژه‌ای به این موسسه داشته‌اند و تا کنون برای رفع دغدغه‌های مربوطه از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ، همچنین گزارشی از وضعیت بودجه موسسه در سالجاری داد و در مقایسه آن با سال 1398 گفت: مشکلات اقتصادی و‌ تورم فعلی ، افزایش تعداد اعضا و بالا رفتن میانگین سنی اعضا و به تبع آن بالا رفتن هزینه های مرتبط ، می طلبد که حداقل بودجه سال‌جاری متناسب با موارد مطروحه پیش بینی تا برنامه های موسسه در جهت تکریم هنرمندان پیشکسوت دچار رکود نشود .

عظیمی در پایان سخنانش از هنرمنان پیشکست خواهش کرد :  واکسن یادآور و مرحله چهارم را جدی بگیرند و همچنین آمادگی موسسه برای تزریق مجدد مرحله چهارم واکسن کرونا را اعلام کرد.

 

در ادامه داریوش ارجمند ، عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت و متولد مرداد ماه گفت : از آقای افضلی بخاطر در اختیار گذاشتن این فضای زیبا که روح ما را جلاء می‌دهد تشکر می کنم و همچنین از همه کسانی که به هر نحوی از موسسه حمایت کرده و می‌کنند به ویژه جناب آقای دکتر اسماعیلی ، وزیر محترم ارشاد و آقایان سالاری و اسلامی معاونین وزیر بابت حمایت‌های بی‌دریغشان قدردانی می نمایم.

ارجمند ادامه داد:اعضای این موسسه هرکدام به واسطه نیم قرن تجربه و تخصص هنری باعث شده‌اند که موسسه‌ای متمایز و خاص در این ده‌سال شکل بگیرد و مطمئنا نمونه‌ای مشابه آن در این کشور نخواهیم داشت. و همین موضوع موجب ایجاد طمع و راه افتادن شایعات مبنی بر ادغام می شود که خدا را شکر با درایت وزیر محترم جلوی این شایعات گرفته شد.

 

درانتها هنرمندان یک به یک به ترتیب روز تولد خود روی صحنه رفتند و لوح و هدیه تولد خود را دریافت کردند.

 

با حمایت موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر مجموعه گردشگری و فرهنگی آدران در کیلومتر 15 جاده چالوس برای برگزاری جشن های تولد هنرمندان توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت انتخاب شده است.

دیدگاه شما

0 دیدگاه تاکنون برای این مطالب نوشته شده است.